اتوبار مجیدیه - باربری مجیدیه

اسباب کشی ، بسته بندی اثاثیه و باربری در مجیدیه تهران

اتوبار مجیدیه - باربری مجیدیه

اسباب کشی ، بسته بندی اثاثیه و باربری در مجیدیه تهران

سفارش انواع کارتن بسته بندی

کارتن اسباب کشی یا کارتن بسته بندی، یکی از مهمترین لوازم بسته بندی اسباب کشی است. شرکتهای اتوبار تهران، تلاش می کنند تا با استفاده از بهترین لوازم از جمله کارتن های چند لایه اقدام به ارائه خدمات بسته بندی اثاثیه و لوازم منزل و شرکتها کنند. 

اما شاید جالب باشد که بدانید چند نوع کارتن بسته بندی و اسباب کشی در بازارهای ایران و جهان موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود و مزایای خود را در باربری تهران دارند. اهمیت این نکته زمانی مشخص می شود که بدانید که در واقع یکی از مهمترین نکات بسته بندی لوازم خانگی بکار بردن و استفاده از بهترین کارتن مخصوص اسباب کشی و جابجایی بار است. 

البته توجه داشته باشید که از کارتن امروزه بطور گسترده ای در صنایع مختلف استفاده می شود. از صنایع غذایی گرفته تا فرودگاه ها. در واقع یکی از کاربردهای کارتن ها استفاده جهت خدمات اسباب کشی در تهران و یا شهرستان هاست. در مجموع اگر بخواهیم انواع کارتن ها را نام ببریم تقریبا در یک دسته بندی کلی می توان گفت:

• کارتن عادی: کارتن هایی که با استفاده از دستگاه های مخصوص کارتن ساز در کارگاه ها و یا کارخانجات تولید می شوند و دارای تلورانس حداقل دو میلی متر می باشند.   

• کارتن مدلدار یا دایکاتی: این نوع کارتن ها کاربردهای بیشتری در صنایع مختلف و همچنین بازارها دارند و شامل چند دسته هستند: 

کارتن موزی (جهت بسته بندی و حمل میوه ها)، کارتن دسته دار (جهت بسته بندی و حمل قطعات صنعتی و فلزی)، کارتن یک درب (جهت استفاده در نمایشگاه ها جهت نمایش محصول)، کارتن بدون درب (جهت بسته بندی لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر، اجاق گاز، دستگاه ظرفشویی و ...) 

البته امروزه در بیشتر مواقع کارتن های بسته بندی را از لحاظ ضخامت و تعداد لایه های بکار رفته در تولید آنها به چند دسته تقسیم می کنند: 

• کارتن های 3 لایه 

• کارتن های 5 لایه 

• کارتن های 7 لایه

همچنین بر اساس نوع کاربرد کارتن های بسته بندی می توان آنها را بصورت زیر نیز دسته بندی کرد:

• کارتن های صنعتی: کارتن های که معمولا جهت استفاده و بسته بندی محصولات شرکت های غذایی و لبنیاتی، شرکتها و سازمان های دارویی، لوازم و محصولات شیمیایی و دارویی و... بکار می روند. این کارتن ها مقاومت بالایی دارند. 

• کارتن های مخصوص بسته بندی: کارتن هایی که معمولا توسط فروشگاه ها و میوه فروشی ها استفاده می شوند.

• کارتن های دایکاتی: جهت مصرف در صنایع مختلف از جمله برخی از صنایع غذایی، قطعات صنعتی و غیره.

در حال حاضر بیشتر جعبه ها و کارتن های مورد استفاده جهت بسته بندی لوازم در اسباب کشی منزل و یا شرکتها و سازمان هایی که قصد جابجایی و حمل بار را دارند، کارتن های 5 لایه هستند. کارتن های پنج لایه بهترین و مقاوم ترین نوع کارتن هایی هستند که می توان از آنها جهت بسته بندی و آماده سازی اسباب و اثاثیه (به منظور اسباب کشی و حمل بار) استفاده کرد. 

این مسئله البته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کنید که فاصله مکان مبداء و مقصد نسبتا زیاد یا طولانی باشد. برای مثال زمانی که از منطقه ای در شرق تهران (تحت پوشش باربری شرق تهران) به منطقه ای در غرب شهر (زیر مجموعه اتوبار و باربری غرب تهران) اسباب کشی می کنید. در زمینه حمل بار به شهرستان نیز باز هم مسئله بسته بندی اثاثیه و نوع کارتن های بکار رفته حساس تر است.

به همین جهت معمولا توصیه می شود که:

• جهت بسته بندی وسایل در اسباب کشی، از کارتن های پنج لایه مقاوم استفاده شود.

• کارتن های مورد استفاده باید نو باشند.

• کارتن های بسته بندی مورد استفاده باید دارای گرماژ و یا تلورانس مناسبی باشند.

• دقت کنید که در زمان قرار دادن وسایل در آنها هیچ گونه خراش یا آسیب دیدگی نداشته باشند.

ناگفته نماند که کارتن های مورد استفاده جهت امور بسته بندی لوازم شرکتی و اداری و یا منزل دو نوع هستند:

- کارتن های پنج لایه حمل بار:

این نوع کارتن ها متداول ترین و پر کاربردترین نوع کارتن ها هستند که توسط شرکتهای اتوبار و باربری مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع کارتن ها بسیاری از وسایل و لوازم از قبیل کتاب، ظروف، بشقاب و لیوان، لوازم آشپزخانه و وسایل و لوازم کوچک و بزرگ خانه قرار داده می شوند و با استفاده از پلاستیک حبابدار و یا نایلون های مقاوم و همچنین لایه های مقوا بین آنها فاصله گذاشت تا هنگام حمل، لوازم و وسایل با یکدیگر برخورد نکنند. به ویژه لوازم شکستنی و با ارزش. (این مسئله به خصوص در زمینه بسته بندی لوازم آشپزخانه اهمیت زیادی دارد) 

- کارتن رگال دار:

این نوع کارتن ها چند دهه پیش به بازار کشورمان عرضه شده اند و کارتن هایی هستند که مانند یک کمد لباس مقوایی بنظر می رسند و می توان در آنها لباس ها (از جمله کت و شلوار آقایان و یا مانتو و لباس های مجلسی خانمها) را براحتی در آنها قرار داد و آویزان کرد. به این ترتیب هنگام فعالیت کارگران حمل بار و اثاث کشی در زمان آماده سازی لوازم شما جهت ارسال به مقصد، نه تنها لباس های شما با قرار دادن در کارتن های رگال دار، چروک و یا کثیف نمی شوند بلکه سرعت کار نیز بیشتر می شود. ناگفته نماند که به این نوع کارتن ها، کارتن بسته بندی لباس نیز گفته می شود. معمولا هر کارتن رگال دار ظرفیت 12 دست لباس را دارد.

در نهایت در زمان اسباب کشی نکات و اصول مهم را نباید فراموش کرد که البته پیشتر در مقالات و بخش های دیگر به آنها اشاره کرده ایم. نکاتی مانند برچسب (label) چسباندن بر روی کارتن ها و نوشتن نوع محتوایت هر کارتن بر روی آن و یا قرار دادن وسایل و لوازم سنگین تر در کارتن های کوچک و برعکس گذاشتن وسایل سبک تر در کارتن های بزرگتر.